Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska |
Czy wdrażać koncepcję CRM do pracy gabinetu stomatologicznego? Czyli kilka słów o konieczności nawiązywania trwałych relacji z pacjentami |
|
słowa kluczowe: |
|
streszczenie: |
W gospodarce wolnorynkowej świadczenie medyczne stało się „towarem”, a stomatolodzy stali się usługodawcami, których przedsiębiorstwa-gabinety, aby przetrwać muszą funkcjonować na zasadach rynkowych. Pojawia się konkurencja, gra rynkowa oraz walka o pacjenta. Gabinety stomatologiczne funkcjonując w nowych warunkach, podobnie jak inne firmy, zaczynają stosować działania z zakresu marketingu. Jest to w dużej mierze konsekwencją problemów, z jakimi borykają się zarządzający placówkami. Okazało się bowiem, że w warunkach gospodarki rynkowej, by utrzymać się na rynku nie wystarczy już oferowanie usług w odpowiednio szerokim zakresie, konieczne jest podejmowanie dodatkowych działań związanych z pozyskiwaniem, a co ważniejsze, z utrzymaniem klienta-pacjenta. |
|
|
key words: |
|
summary: |
|