PRACA POGLĄDOWA

ASYST HIG STOMATOL

Tom/Volume 12; Numer/Number 3(47), 2017: 156-158

E-ISSN 2392-1854     ISSN 1895-6920     ID ART. 2017/3/156

Pełna wersja artykułu

Marcin Kryspin1,A,B,D,F, Agata Włodarczyk1,E
¹ Pomorskie Centrum Stomatologii Kryspin-Dent Katarzyna Kryspin
Authors’ Contribution: A - Study Design, B - Data Collection, C - Statistical Analysis, D - Data Interpretation, E - Manuscript Preparation, F - Literature
Search, G - Funds Collection
Received: 17.05.2017. Accepted: 20.07.2017. Published: 31.07.2017
Prawa autorskie przeniesione na Wydawnictwo AS MEDIA
Kontakt z autorem: Pomorskie Centrum Stomatologii Kryspin-Dent Katarzyna Kryspin, ul. Kartuska 17, 80-103 Gdańsk, tel. +48 58 303 19 00, +48 801 081 812, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Cytowanie: należy cytować pierwotną, elektroniczną wersję artykułu: Kryspin M, Włodarczyk A: Asystentka menedżerem?; Asyst Hig Stomatol 2017,47,156-158.

 

 PL

 Asystentka menedżerem?


słowa kluczowe:

proces, wiedza, współpraca, zarządzanie, zespół  


streszczenie:

Niniejszy artykuł przybliża zagadnienie wdrażanie systemu zarządzania wiedzą. Najważniejszym elementem systemu zarządzania jest człowiek. Zatem kluczowe jest zapewnienie rozwoju adekwatnego do stanowiska i możliwości każdego
pracownika. Praktyki stomatologiczne to zazwyczaj niewielkie firmy. Współcześnie niemal w każdej można jednak wyodrębnić kilka zespołów takich jak: lekarze, asystentki, higienistki, osoby w recepcji. Niektóre praktyki posiadają w swoim zespole także menedżera. Wszystkie te grupy muszą na co dzień efektywnie ze sobą współpracować.


GB

Can a dental assistant be a manager? 


key words:

process, knowledge, cooperation, management, team 


summary:

This article introduces the implementation of the knowledge management system. The most important element of the management system is man. It is therefore crucial to ensure that the development is adequate to the position and capabilities of each employee. Dental practices are usually small businesses. Today, however, it is possible to distinguish several
teams, such as doctors, assistants, hygienists, receptionists. Some practices also have a manager in their team. All these groups must work together effectively each day.