VARIA
ASYST HIG STOMATOL

Tom/Volume 11; Numer/Number 2 (42),2016:106-109 

E-ISSN 2392-1854     ISSN 1895-6920     ID ART. 2016/2/106

Pełna wersja artykułu

Ewa Doros1,A,B,C,D,E,F,G

1 certyfikowany coach EPC i trener biznesu

Authors’ Contribution: A - Study Design, B - Data Collection, C - Statistical Analysis, D - Data Interpretation, E - Manuscript Preparation, F - Literature Search, G - Funds Collection
Received: 02.03.2016. Accepted: 30.03.2016. Published: 28.04.2016
Prawa autorskie przeniesione na Wydawnictwo AS MEDIA
Kontakt z autorem: Multimotiva Medica, tel. +48 530 220 911 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., www.multimotiva.pl, www.coachdlalekarza.pl

Cytowanie: należy cytować pierwotną, elektroniczną wersję artykułu: Doros E: Umiejętności komunikacyjne higienistki stomatologicznej a stres związany z pracą z pacjentem. Asyst Hig Stomatol 2016,42,106-109.

 

 PL

Umiejętności komunikacyjne higienistki stomatologicznej a stres związany z pracą z pacjentem


słowa kluczowe:

higienistka stomatologiczna, komunikacja, komunikacja z pacjentem, stres  


streszczenie:

W pracy higienistki stomatologicznej kontakt z pacjentem stanowi bardzo ważny element sukcesu zabiegowego i motywacji do dbałości o zdrowie jamy ustnej. Brak umiejętności komunikacyjnych nie tylko może zniszczyć ten kontakt, ale także przynieść obecność dodatkowych stresorów w pracy. Ten artykuł pokazuje, jakiego rodzaju stresory mogą być skutkiem zaburzeń w komunikacji z pacjentem.


GB

 

The dental hygienist's communication skills and stress connected to working with patient


key words:

dental hygienist, communication, communication with patients, stress 


summary:

In dental hygienist's work the contact with patient is a very important part of clinical success and motivation to take care of oral health. The lack of communication skills not only can destroy this contact, but also brings presence of additional stressors at work. This paper shows what kind of stressors can be the effect of perturbances in communication with patient.