14

Wojciech Krówczyński - wykładowca i konsultant w zakresie zarządzania jakością, marketingu medycznego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie biznesowe w pracy dla koncernów medycznych. Jest certyfikowanym coachem ICC, autorem licznych publikacji w czasopismach stomatologicznych z zakresu komunikacji z pacjentem, marketingu i nowoczesnego zarządzania. Związany z branżą medyczną od 1989 roku.

WWartością naszych czasów niewątpliwie jest szybkość. Jeśli przyjrzymy się różnym działaniom marketingowym to jednym z kryteriów ich wyboru, oprócz ceny oraz zakładanego zysku, jest prędkość. Cechuje nas niecierpliwość. Chcielibyśmy mieć wszystko szybko: najlepiej tu i teraz. Dotyczy to zarówno życia zawodowego jak i prywatnego. Pośpiech stał się modny i staje się dominującym stylem zachowania większości z nas, jeśli nie wrodzonym to wyuczonym, z konieczności bycia w określonym środowisku. Kurier dostarczający przesyłkę do gabinetu musi być szybki bo inaczej spotka się z reklamacjami klientów i straci pracę. Dostawcy towarów do sklepów wielko powierzchniowych są zobowiązani przyjechać na wskazane miejsce o ściśle określonej godzinie, a jeśli się spóźnią, muszą czekać na rozładunek niekiedy całą dobę. Lekarz przyjmujący pacjenta zakłada określony czas na wizytę i prawdę mówiąc czasami lecząc w danej chwili pacjenta, myślami jest przy kolejnym, albo już w domu. To nie sprzyja koncentracji i rzetelnemu wykonywaniu obowiązków. Żyjąc w ciągłym pośpiechu zaczynamy gubić sens naszej pracy.