PRACA POGLĄDOWA Tom/Volume 11; Numer/Number 1 (41), 2016: 52-55 E-ISSN 2392-1854 ISSN 1895-6920 ID ART. 2016/1/52 Ewa Doros1,A,B,C,D,E,F 1 certyfikowany coach EPC i trener biznesu Authors’ Contribution: A - Study Design, B - Data Collection, C - Statistical Analysis, D - Data Interpretation, E - Manuscript Preparation, F - Literature Search, G - Funds Collection |
Profesjonalna recepcja stomatologiczna. Część III |
|
słowa kluczowe: |
komunikacja z pacjentem, mowa niewerbalna, mowa werbalna, recepcjonistka, trudny pacjent |
streszczenie: |
W dzisiejszych czasach gabinety stomatologiczne inwestują w odpowiedni dobór pracowników recepcji. Osoba pracująca na stanowisku recepcjonistki stomatologicznej jest odpowiedzialna nie tylko za umawianie pacjentów na wizyty, ale także za budowanie wizerunku praktyki i relacji z pacjentami. Prawidłowe komunikowanie się odgrywa przy tym bardzo znaczącą rolę. Artykuł przedstawia wybrane zagadnienia dotyczące komunikacji recepcji z pacjentem. |
Professional dental reception desk. Part III |
|
key words: |
communication with patient, nonverbal language, verbal language, receptionist, difficult patient |
summary: |
Nowadays, dental offices invest in proper choice of reception workers. The person working at dental reception desk is responsible not only for scheduling but also building the image of the practice and establishing the rapport with patients. Proper communication plays a very signigicant role here. This paper presents the selected problems of dental front desk communication with patients. |